5 клас. Завдання на літо



Юний друже!
Тобі пощастило ввійти до великої гімназійної родини, де панує любов, праця, творчість...
Залиш добрий слід в історії  гімназії: вирости дерево, квіти під вікном свого класу - і твоя школа перетвориться у квітучий сад!
Зроби життя однокласників цікавим - і приємні спогади про спільні справи з"єднають ваші долі назавжди!
Порадуй своїх батьків і вчителів успіхами в навчанні - і вони стануть найщасливішими в світі!
Рости добрим, розумним, чесним - і гімназія буде пишатися тобою!
Здійсни свої мрії, хай твоє ім"я стане славетним!
Твоє майбутнє - в твоїх руках!

Список творів із української літератури 
для 5 класу
• міфи і легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня» (за С.Плачинди), «Дажбог», «Неопалима купина»(за Є Шморгуном) , «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі»;
• народні перекази: «Прийом у запорожців»;
• народні казки «Про правду і кривду», «Мудра дівчина», «Ох», «Летючий корабель»;
• І. Франко. «Фарбований Лис»;
• Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка»;
• Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон»;
• Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»;
• Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» (на основі «Повісті минулих літ» у переказі В.Близнеця);
• Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на царгород», «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»), «Микита Кожум’яка»;
З. Мензатюк «Таємниця козацької шаблі»;!!!!!
• С. Васильченко. «В бур’янах»;
• Євген Гуцало. «Лось»;
Григір Тютюнник. «Дивак»;
Микола Вінграновський. «Сіроманець».


Зразок ведення читацького щоденника:

Обов'язкові поля:
1. Автор.
2. Назва книги.
3. Імена головних героїв.
4. Короткий зміст (до 5 речень).

5. Особисте враження від прочитаного (2-5 речень).

І.Франко.

 

Казка «Фарбований лис»

 

 Герої:

Лис, звірі

Лис Микита, втікаючи від переслідувачів, впав у бочку з блакитною фарбою. У новій подобі звірі не впізнали його і проголосили царем. Коли після дощу фарба змилася, обдурені звірі розірвали лиса.

На мою думку, автор засуджує…., возвеличує…,  схвалює...  .

 Що читати влітку  учням 5 класу із зарубіжної літератури?

Список літератури
За рекомендацією МОН
Казки народів світу:
Індійська народна казка «Фарбований шакал».
Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик» (1 за вибором учителя).
Китайська народна казка «Пензлик Маляна».
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож).
Брати Я. і В. ҐРІММ. «Пані Метелиця», «Бременські музиканти».
Олександр ПУШКІН. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». «Казка про рибалку та рибку», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів».
Ганс Крістіан АНДЕРСЕН. «Снігова королева».
Оскар УАЙЛЬД. «Хлопчик-Зірка».
Природа і людина:
Ернест СЕТОН-ТОМПСОН. «Снап», «Лобо»
Світ дитинства:
Марк ТВЕН. «Пригоди Тома Сойєра».
Елеанор ПОРТЕР. «Полліанна».
Сила творчої уяви:
Льюїс КЕРРОЛЛ. «Аліса в Країні Див».
Сучасна література (1-2 твори за вибором учнів і вчителя):
Роальд ДАЛ. «Чарлі і шоколадна фабрика».
Туве ЯНСОН. «Зима-чарівниця».
Пауль МААР. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».


                           Опорні схеми

          Звуко- буквенний аналіз слова
                         Частини мови










Завдання з математики на літо
Дорогий майбутній п’ятикласнику!
Твоїй увазі пропонуються завдання, над  якими ти повинен попрацювати протягом літніх канікул. Завдання орієнтовно розподілені на три літніх місяці. Порядок виконання завдань протягом відповідного місяця  не важливий.
      Уважно читай кожне завдання, працюй зосереджено. Спочатку подумай, пригадай та прокоментуй уголос  необхідне правило чи означення (щоб пригадати необхідну інформацію використовуй опорний конспект), а вже тільки потім записуй розв’язання. Усі письмові обчислення виконуй в зошиті.Пиши повну відповідь до задач.  Виконуючи перевірку в рівняннях, не роби цього формально, виконуй  необхідні  обчислення. Записи виконуй охайно.
       Успіхів тобі, майбутній гімназисте!








Немає коментарів:

Дописати коментар